Friday, July 29, 2011

85c Degrees Bakery + Blogger Meetup

On our way to San Antonio from San Francisco we made a pit stop in Southern California.  One of the reasons I love blogging is because it's given me the opportunity to connect with and befriend so many people around the world.  

Interestingly enough blogging has also allowed me to RE-connect with some friends from Hawaii that I made nearly 10 years ago!  Four Carats is a blog made up of four fabulous BFF's from Hawaii.  Lucky for me two of the sparkly four carats now live in Southern California and were able to meet me for a quickie group meet up before we continued on our journey to San Antonio.

One of my all time favorite places to eat in Taiwan is 85 degree's bakery.  It's the Taipei version of Starbucks.  When I heard there was an 85 degree's in SoCal I flipped a lid! 


This by the way was the line on a totally random Thursday night at 8pm.  WHAT?!  Have you ever seen a line at a bakery at 8pm on a random Thurs??  Crazy right?



Two of the four gorgeous girls that make up Four Carats


There was actually a "bakery bouncer" who let a few people in at a time.  Hahaha.  It was like standing outside of a club bahaha.


Poki the superstar!!  So adorable :)


Step 1 - Grab a tray
Step 2 - Grab a tong
Step 3 - Grab everything!


*Drool*  So many yummy baked goodies.  


P.S. - I actually got yelled at NOT once but twice for taking these pictures bahahah.  
I suffer for this blog. HAHAHA. jkjkjkjk!

P.S.S. - The square toast you see above has this butter/sugar/condescend milk coating on top. 
IT IS SO GOOD.


Our 85c Degree's foodie haul!


Cutie couple #1


Cutie Couple #2




Thanks so much for taking the time to meet up with me girls.  I had the most fantabulous time! 

Come visit me in Germany! :)

55 comments:

  1. People take their pastries seriously in SoCal! LOL I love that style bakery though. I can see why they endure the wait!

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. The food looks great and it must be good if it had such a long line. Great you got to meet friends.

    ReplyDelete
  4. i had no idea that 85 degrees is actually from taiwan! neato! i can't believe that line is so long though...geez.

    what is that gelatin looking dessert cup? and why does it have something on it that says 'no eating'?!

    those pastries look so yummy! it looks 10 times better than st. germain bakery.

    ReplyDelete
  5. I love 85!! I used to go there almost everyday when I lived in Irvine! I follow four carats too and I love their blog! Guess I just have pretty good taste in blogs! ;)

    ReplyDelete
  6. ahhh i love me some 85 degrees!

    happy bday sweet Lisa. may your bday be as fabulous as you are ;)

    ReplyDelete
  7. wow, that line outside the bakery is crazy!!!

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. I travel a lot to and from San Diego-SF to see my boyfriend, and one of our favorite places to stop at is 85 Degrees!! I LOVE THEIR TARO BREAD!!!

    BTW, I think your blog is AMAZING! I told my sister to follow you too :)
    We're both saving up to purchase our first Chanels, so your blog is like a bible to us :]

    gellinjelly.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. oh wow! i've heard so many good things about 85degrees bakery! i would love to try eating there sometime. :)

    <3, Mimi
    http://whatmimiwrites.blogspot.com/

    ReplyDelete
  11. I have never heard of it before !! Where in SoCal...I am in LA! Everything looks SO good !

    xxLily
    goldandgray.com

    ReplyDelete
  12. Omg, that place is always nuts! But the stuff is yummy so ya know... ;) They are opening another in L.A soon so us L.A peeps don't have to drive so far!

    ReplyDelete
  13. OMG that bakery looks like heaven!!!

    ReplyDelete
  14. ohhh!! I used to go to 85c like every second day when I was living in Taiwan!!

    xo

    ReplyDelete
  15. now drooling over those yummy goodies! glad to see you also met up with other bloggers.

    ReplyDelete
  16. Holy balls that line is long! It reminds me a little bit of panya. It looks delicious :)

    And those girlies look like they are from Hawaii. They have that Hawaii tan :

    richelle
    www.rarepersona.com

    ReplyDelete
  17. Can't WAIT to see your Germany posts! I'm living in Cologne right now with my husband and it's been somewhat of a culture shock but also a really fun experience. I'd love to see your perspective as well!

    ReplyDelete
  18. That place must be so good. I miss having delicious bakery close by, it is so hard to find a good one in this area but maybe good for health..hehe.

    You ladies look lovely. Where is a pic of cutie couple #3? ;)

    ReplyDelete
  19. omg a bakery open late at night?! that's my dream!

    ReplyDelete
  20. haha i love it "Grab everything!!" cute doggy

    ReplyDelete
  21. cool! i want to meet my local blogger too someday! :D
    and you ladies looks so pretty ~

    btw i followe you dear, hope you can do the same ^^
    keep in touch!

    www.cominica.net

    ReplyDelete
  22. That bakery is INSANE! I really love love LOVE Asian pastries, and whenever I get to Chinatown or Japantown, I always load up on those. The fillings and the consistency of the pastries are just sooooo delicious! I'm not a pastry fan to begin with, but gah! I go crazy of that stuff!

    ♥ laura
    the blog of worldly delights

    ReplyDelete
  23. those pastries look soooooo goooood

    ReplyDelete
  24. Hey !
    Those pastries look so delicious, I would kill for one :)
    Xoxo

    ReplyDelete
  25. ooOOO...i love this bakery! so many varieties and that square toast is just yummy! i tried the "salt green milk tea" last time; weird but still good. hehe. your happy pictures always make my day!=)

    ReplyDelete
  26. happy birthday lisa!!!

    it was so much fun meeting up with you! we may just take you up on that offer to visit you in germany! :)

    ReplyDelete
  27. Aw loove blogger meetups so glad you got to spend some time with like minded people looks like you all had a blast and the munchies look delish!

    ReplyDelete
  28. LOL... This place is crazy. I avoid it on the weekend at all cost.

    ReplyDelete
  29. i forgot to take a pic of cute couple #3!!!!!!!!!!! booooooo...

    it was so fun meeting up with you two and catching up! wish you lived in OC so we could do it more often!!! =(

    i love your step by step instructions... hahhahahha! step 3: grab EVERYTHING! heck yah! i didn't realize we bought so much stuff!!! hahahah...

    ReplyDelete
  30. Oh my! How I love the idea of a baker bouncer, that good looks so yummy though!

    ReplyDelete
  31. gah spelling error - food, not good duh!

    ReplyDelete
  32. you girls look so pretty! :)

    i think the getting yelled at part is still worth the pictures you posted because all the pastries look so yummy haha!

    HAPPY BIRTHDAY dear! xoxo!

    ReplyDelete
  33. wow the pastries and the drink looks amazing!! where is this at?? I mean what is it called?

    ReplyDelete
  34. People take their pastries seriously, don't they. I've only ever known of such lines at Georgetown Cupcakes (nothing with such hype is worth the going - I hear from most people that the cupcakes are at best average). I can't believe they yelled at you - you should have told them of your blog (and then demanded royalties for ad space :P)

    How was the bakery? Worth the line (at 8 PM no less!)

    ReplyDelete
  35. I've been seeing your comments pop up on MANY of the blogs I follow so I HAD to stop by to say hi! OK...the last time I visited Taiwan was in 1989....yup! I remember 2 things, Sogo (which is now a so/so place bc bellavita has taken over my parents go back every year) and the bakeries! OMG this IS the bakery I remembered! Gorgeous set-up, beautiful lighting, with a long line! Thank you for helping me remember a place so long lost in time but not entirely in memory! I should make a trip back soon, Thank you!!!

    ReplyDelete
  36. Ahh! Irvine! XD I used to go to this same plaza quite often and 85 degrees would always be so packed! Their bread is soo good though. :]

    I love how the blogger world can connect and reconnect friends. Looks like you had a great time.

    ReplyDelete
  37. Wow that's so cool. I'm a blogger from Hawaii and wish they'd come back LMAO!! Nah, awesome photos. Looks like fun.

    ReplyDelete
  38. I've never had a blog reunion ever! But... I did made friends with this blogger because we were both going through a rocky long distance relationship. Now, she got with my husband's best friend, AND yet I still haven't met her! Isn't that ridiculous!? LOL! It's nice that you meet bloggers though... I don't know how I would take it when I meet people from Blogger... I'm awfully shy!

    And omg... that bakery looks so yummy! I wanna eat everything in there. I love pastries in general!

    Oh and the e-reader that I got is called a literati from sharper image. It's a very basic e-reader. But I think I would recommend a nook fro Barnes and Nobles. I've been wanting one of those, but I thought that I need a basic e-reader so that I won't use the e-reader for the internet ! LOL... I'll use it SOLELY for reading.

    -Robots in Trouble

    ReplyDelete
  39. Yum, yum yum. Were those coconut buns that I saw in your pics?. You looked like you had such a great time on your blogger meet up. And a bouncer for a bakery? Now, i've officially seen everything! Thanks for the post :)

    ReplyDelete
  40. Wooow, you seem to have such a lovely time. And such a row Ö but if it's worth it I would have done the same :) Mmm... it looks really delcious. Ow, and I know, I also suffer sometime for blog pictures XD =p

    xxx

    ReplyDelete
  41. Ahh the pastries. I know they have a Cafe something in Houston somewhere that's super infamous and renown but I've never had the chance to actually go there. Instead, I'm stuck with sub par pastries from other asian bakeries. Sadness. This was a lovely post and Poki is so darn cute!

    :):):)

    ReplyDelete
  42. OMG I was just going to go to 85C yesterday when I went to South Coast Plaza! I love their Taro bread and their cakes (: Did you go to the Yogurtland next to 85C? They probably have the Hello Kitty collaboration that you really wanted to see! :D & If you're ever in the area in Costa Mesa/Irvine, South Coast Plaza has a BUNCH of brand name stores like Prada, Chanel, Louis Vuitton, and Miu Miu which you said is really hard to find (:

    ReplyDelete
  43. Ok so the fact that there's a giant line for this bakery in So Cal where I can only imagine there's a TON of competition just makes me want to go so BADLY! So glad you got to meet up with your friends before heading down to Texas - it looks like you had a great time!

    ReplyDelete
  44. loooks delicious! wish there was one in Toronto!

    ReplyDelete
  45. WHOA! I can't believe people are lining up for Asian pastries!!! LOL If I told my mum this she'd think it was madness hahaha They do look good though, now this just makes me want to raid my closest asian bakery!

    As for my Joe polishes they're actually a brand that was created by a Canadian Supermarket!!! Can you believe it! A supermarket that just use to sell food/produce about a decade back is branching into clothing and makeup! So sadly Im not sure where you could get this out of Canada =( Oh sweetie, Im sure you could pull of a white blazer EASY! Just look at you in your lovely white lace top! Sexxxy! OMG hot rollers?! That's soooo vintage and sexy!!! *imagine pin up girls with rollers in their hair* hahaha what's old is in/new ;) As for bag in Paris, yes Im excited too! *le sigh* even if I do purchase it my bf is going to hold it away from me until at least February! How evil is that?! He thinks Im way too spoiled with the Noe and Paris trip so he's going to make me suffer a bit!!! That monster!!!

    ReplyDelete
  46. Ooh! Those pastries look so delicious. I would definitely overstuff myself if I ever went there lol. :)

    ReplyDelete
  47. Haha that's crazy how there is such a long line. Those pastries must be really delicious :D I love Chinese breads and pastries and how they add unconventional things like meat, dried pork, corn, etc :) And Suki is so cute! I love collies!

    ReplyDelete
  48. I am still waiting for my first blogger meet-up! Nobody comes here. :( Because this area sucks.
    (Bahahahahaaha.)

    http://www.glamkittenslitterbox.com/
    Twitter: @GlamKitten88

    ReplyDelete
  49. OMGGG I am obsessed w 85C!!! but the ones in TW are much better -_- more options! and so cheap that ppl barely pay it any attn. i always buy like boxes of this stuff when I go down to irvine hehehe

    i LOVEEEE their cakes so much, in TW i bought a whole one randomly & took it home just bc i wanted cake hehe

    ps: the korean market in that plaza is so freakin bomb too!

    ReplyDelete
  50. 100% AGREED with...
    TRUE blogger has made me many NEW friends... sharing views and giving pointer to each other and it's just so nice...

    so when your visiting my TINY but VIBRANT city... you know who to look for!!!

    your posts are always so FUN !!!

    ReplyDelete
  51. hahah! I live and work in the same city as 85degrees! Yup - that line IS normal and the bouncer too! I always take visitors there and have the excuse to get some pastries! nom nom!

    xx Vivian @ http://diamondsandtulle.blogspot.com

    ReplyDelete
  52. Asian couples! U are sooo cute!

    ReplyDelete